24/4/16

Κασσιανή




 

Τροπάριο της Κασσιανής

Κριε, ν πολλας μαρταις περιπεσοσα γυν,
τν σν ασθομνη θετητα, μυροφρου ναλαβοσα τξιν,
δυρομνη, μρα σοι, πρ το νταφιασμο κομζει.
Ομοι! λγουσα, τι νξ μοι πρχει, οστρος κολασας,
ζοφ
δης τε κα σληνος ρως τς μαρτας.
Δξαι μου τς πηγς τν δακρων,
νεφλαις διεξγων τς θαλσσης τ δωρ·
κμφθητ μοι πρς τος στεναγμος τς καρδας,
κλνας τος ορανος τ φτ σου κενσει.
Καταφιλσω τος χρντους σου πδας,
ποσμξω τοτους δ πλιν τος τς κεφαλς μου βοστρχοις·
ν ν τ παραδεσ Εα τ δειλινν,
κρτον τος σν χηθεσα, τ φβ κρβη.
μαρτιν μου τ πλθη κα κριμτων σου βσσους
τς ξιχνισει, ψυχοσστα Σωτρ μου;
Μ με τν σν δολην παρδς, μτρητον χων τ λεος.


 


Αφιερωμένο στο ροζ μουχτεράκι μου
Απόδοση 

Κύριε, παρόμοια με την Μαρία την Μαγδαληνή
Την φορτωμένη με βαριές αμαρτίες
Όταν σε συνάντησε
Η  απέραντη καλοσύνη σου την μεταμόρφωσε
Μετανόησε για την έκλυτη ανώφελη ζωή της
Αντί για τα ζεστά κρεβάτια
Έγινε μυροφόρα
Κήδεψε περιποιήθηκε το νεκρό κορμί σου
με πολύτιμα μύρα
έθαψε τον παλιό της εαυτό
Αντί για τα ξένοιαστα τραγούδια
Μοιρολόγια  οδυρμούς
Αλίμονο μου θρηνούσε και έλεγε έζησα
Γιατί δεν σε γνώρισα
σε ερεβένινη νύχτα
και θα ζήσω στο απόλυτο σκότος
γιατί έφυγες
όλη μου η ζωή χωρίς αγάπη
επιβιώνοντας
σε ακόλαστα άκαρδα κρεβάτια
οι καλύπτρες των ματιών μου έπεσαν
βλέπω τώρα καθαρά
τον ζοφώδη ασέληνο αμαρτωλό έρωτα μου.
Δέξου την μετάνοια μου
Αστέρευτη πηγή δακρύων
να με καθαρίσουν να γίνω
καθαρή σαν το απαλό φρέσκο χιόνι
άκουσε με
εσύ που μεταμορφώνεις σε σωτήρια σύννεφα
το αλμυρό νερό της απέραντης θάλασσας
άφησε την ψυχή σου να λυγίσει
να ακούσει τους αναστεναγμούς
της πονεμένης μου καρδιάς
εσύ μεγαλοδύναμε
έκανες τον ουρανό σκάλα
για να κατέβεις στην αμαρτωλή γη
Πάλι θα γονατίσω να φιλήσω
Τα άχραντα λατρευτά πόδια σου
Με πολύτιμα μύρα θα τα ραντίσω
Εκείνα τα στολισμένα μαλλιά
Ταπεινό καθαρό ιμάτιο τώρα
Θα σκουπίσουν τα άγια πόδια σου
Τον ήχο τους άκουσε η Εύα
Κάποιο μακρινό δειλινό
Στον χαμένο παράδεισο
Κατάλαβε το βάθος της αμαρτίας της
Φοβήθηκε ντράπηκε έκρυψε
Τα αδύναμα μάτια της
Με τα ποταπά χέρια της
Σωτήρα της ψυχής μου
Ποιος μπορεί,  να εξιχνιάσει
Τα αμέτρητα ανομήματα μου
Την άβυσσο των κριμάτων σου;
Σε ικετεύω μην εγκαταλείψεις
Την ταπεινή παραδομένη δούλη σου
Εσύ που καλύπτεις τα πάντα
Με το αστείρευτο έλεος σου


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου