20/6/14

Back to school as a stranger

 Συνεχίζει η ζωή ακάθεκτη την πορεία της,
Παλιοί και καινούργιοι,
Πολύβουο δραστήριο μελίσσι
Τίποτε δεν άλλαξε
Τίποτε δεν είναι το ίδιο
Πάντα ρει
Στο ίδιο σημείο
Έρημη χόρα[1]
Πόσο γρήγορα επουλώνονται τα κενά
Δεν φαίνονται ουλές
Από τον βαθύ τραυματισμό
ξέντσα[2]
Όλα τα αλέθει
Ο καλός ο μύλος
Ου τόπος
Για τους εκδιωχθέντες από
Την αρένα της Εντέν
Χωρίς να τολμήσουν
να παρακούσουν
να πλησιάσουν
τον καρπό της γνώσης
στα πλάνα λάγνα
λόγια του σοφού
όφεως
αντιστάθηκαν,
υψώθηκε η  φεουδαρχική
ρομφαία
ανίκητη
με πύρινα λόγια
για το δίκαιο
αδύναμες αντιστάσεις
γυμνοί ανοσοκατασταλμένοι
εδεύε ο χρόνος
ασυγκίνητος, πανούργος,
μοναχικές περιδινήσεις
σε καθορισμένες
τραχιές τυφωνικές τροχιές


[1] χόρα = ξένος, ξένοι

[2] ξέντσα, η: η ξένη / ο ξένον, ξενιτέας, ξενιτία.

[3] Στο έργο η «Έξωση των Πρωτοπλάστων» ή «Ο Διωγμός» (1427), οι μορφές του Αδάμ και της Εύας με την εκδίωξη από τον κήπο της Εδέμ και με την αγωνία στα πρόσωπά τους για το αμάρτημά τους, κινούνται σε ένα στενό χώρο, που οξύνει την δραματικότητα της σκηνής. Ένας άγγελος διώχνει τους έκπτωτους στο σκληρό, άγονο κόσμο, όπου το φως εκθέτει χωρίς έλεος την ενοχή και την απελπισία τους. Η κίνηση προς τα εμπρός, που υπαγορεύεται από την χειρονομία του αγγέλου, εξισορροπείται από τις ισχυρές καθέτους που διατρέχουν τα σώματα του Αδάμ και της Εύας από την κορυφή ως τα νύχια.

.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου